امید و نشاط در آثار تلویزیونی

به گزارش جعبه مهر، یکی از مناسبت های مهم و تأثیرگذار و ملی در ایران زمین، ایام نوروز است. این ایام به دلیل ویژگی های ملی، آیین ها و سنت های ایرانی و همزمانی با آمدن بهار، وضعیتی را پدید می آورد که در آن امید، نشاط و شادمانی حرف نخست را می زند.

امید و نشاط در آثار تلویزیونی

به همین دلیل تمام دستگاه های فرهنگی و هنری کشور باهدف همدلی و همگامی با مردم موظفند اقدام به فراوری برنامه ها، فیلم ها و سریال هایی نمایند که همسو با خواسته، احتیاج و سلیقه مخاطب است و در این میان حرف اصلی را در برنامه ها و سریال های طنز خانوادگی و اجتماعی می زند.

بدیهی است برای فراوری این گونه آثار باید از وجود و همکاری هنرمندان درجه یک و حرفه ای بهره برد تا با استفاده از مضامین و موضوع های مناسب در قالب فیلمنامه های حرفه ای توسط کارگردان های کاربلد و بهره گیری از بازیگران توانمند آثاری فراوری گردد که نظر مساعد مخاطب را جلب کند.

بنابراین ضرورت دارد افزون بر لحاظ نگاه و سلیقه مخاطب، سازندگان آثار شادی آفرین و شادی بخش سوژه های خود را از میان واقعیت های تلخ و شیرین جامعه و نگاه به مسائل و مسائل زندگی مردم گزینش و در قالب فیلم یا سریال طنازانه انتقادی آنها را آماده ارائه نمایند.

در این راستا تلویزیون وظیفه مهمی به عهده دارد و باید به درستی عمل کند و فراوریاتی که برای ایام نوروز در نظر گرفته می گردد، باید در طول سال با فراغ بال فراوری گردد.

هرگونه شتاب در زمینه فراوری آثار استاندارد تلویزیونی بیش از هرکسی و هر چیزی لطمه آن به بودجه بیت المال و فرهنگ جامعه می خورد و بی اعتنایی به خواست مردم است.

جبار آذین - منتقد / روزنامه خبرنگاران

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9664

به "امید و نشاط در آثار تلویزیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید و نشاط در آثار تلویزیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید