انتشار فیلم قتل 3 سیاهپوست به دست افسران پلیس واشنگتن

به گزارش جعبه مهر، اداره پلیس واشنگتن فیلمی از قتل 3 شهروند سیاهپوست این ایالت به دست افسران پلیس منتشر نموده است.

انتشار فیلم قتل 3 سیاهپوست به دست افسران پلیس واشنگتن

به گزارش به نقل از هیل، اداره پلیس متروپولیتن واشنگتن (MPD) روز گذشته فیلمی مربوط به سال 2018 (1397) ارائه نموده که در آن سه شهروند سیاهپوست این ایالت به دست افسران پلیس به قتل می رسند.

این فیلم در راستای لایحه تصویب شده از سوی شورای شهر واشنگتن مبنی بر ارائه هرگونه فیلم و تصویر از زورگویی و خشونت پلیس در سال های گذشته ارائه شده است.

فیلم مذکور نشان می دهد سه مرد سیاهپوست (جفری پرایس 22 ساله، دی کوان یانگ 24 ساله و مارکیز الستون 22 ساله) در فواصل زمانی و به طرقی مختلف به دست پلیس به قتل رسیده اند.

پرونده یانگ و الستون که به ضرب شلیک گلوله پلیس به قتل رسیده اند آنالیز شده است، اما در هر دو مورد گزارش دادگاه به این شرح بوده که در هیچ یک از پرونده ها موردی از زورگیری مشاهده نشده است.

ویدئوی مربوط به قتل یانگ نشان می دهد افسر پلیسی که لباس شخصی به تن نموده به او نزدیک شده و شلیک می نماید. این ویدئو از دوربین های محلی گرفته شده و به دست شخص افسر پلیس به ثبت نرسیده است.

ویدئوی قتل الستون نیز نشان می دهد او سوار بر موتوری بوده که پلیس آن را دزدی تشخیص داده است و با هشدار به سمت او گلوله ای شلیک می نماید. این قتل از سوی افسران پلیس حادثه خوانده شده است.

اما درباره ویدئوی سومی که مربوط به قتل پرایس است افسران پلیس در کنفرانس اخیر خود از ارائه شرح در این باره سرباز زده اند، ولی با بیان آنکه قابل اجتناب بوده آن را حادثه ای تراژیک دانستند که در آن مردی جوان به قتل می رسد.

9 ژوئن 2020 (خرداد 1398) لایحه ای با اشاره به قتل دلخراش جورج فلوید، شهروند سیاهپوستی که به دست افسر پلیسی سفیدپوست از مینیاپولیس کشته شد، به تصویب رسید که به موجب آن باید هرگونه فیلم و تصویر از خشونت پلیس در سال های گذشته منتشر گردد.

قتل جورج فلوید اعتراضات دامنه داری را ابتدا در آمریکا و سپس در صحنه جهانی رقم زده است تا نژادپرستی نهادینه در بطن این کشور را به جهانیان نشان دهد.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6909

به "انتشار فیلم قتل 3 سیاهپوست به دست افسران پلیس واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار فیلم قتل 3 سیاهپوست به دست افسران پلیس واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید