برای راه اندازی فروشگاه در چالوس چقدر باید هزینه کنیم؟

به گزارش جعبه مهر، بسیاری از مناطق شاقتصادی ایران مانند مازندران، گیلان، شهرهای بندری و… به لطف طبیعت سرسبز، مجاورت با دریای خزر و آب وهوای بسیار مطلوب این ناحیه مورد توجه مسافران، جهانگردان و جهانگرد ها قرار گرفته اند. این محبوبیت و جاذبه طبیعی باعث شده است سالانه افراد زیادی در فصل های مختلف به شهرهای شاقتصادی کشور سفر کنند؛ شرایط جهانگردی بسیار خوب در مناطق شمال بهانه بوده تا خطه شمال از نظر اقتصادی هم اوضاع خوبی پیدا کند. رونق هتل ها، مسافرخانه ها، فروشگاه ها، خرید و فروش کالاهای مختلف و… از دیگر تاثیرات حضور مسافران در این مناطق است؛ بنابراین طبیعی است که افراد زیادی به دنبال خرید، رهن یا اجاره فروشگاه در مناطق شاقتصادی ایران باشند. منطقه چالوس را می توان یکی از مهم ترین، برجسته ترین و پرترددترین بخش های شمال ایران دانست. چراکه در گروه سرسبزترین بخش های شمال قرار داشته و محبوبیت زیادی بین جهانگردان دارد. در نتیجه بسیاری از صاحبان کسب وکار همیشه به دنبال راه اندازی فروشگاه در چالوس بوده اند. در این مطلب منطقه چالوس را از نظر اقتصادی معرفی و قیمت برخی از فروشگاه های موجود در آن را با هم مقایسه کرده ایم. در صورتی که شما هم قصد راه اندازی کسب وکار در چالوس را دارید و می خواهید مغازه ای در آن بخرید یا رهن و اجاره کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

برای راه اندازی فروشگاه در چالوس چقدر باید هزینه کنیم؟

چالوس در یک نگاه

چالوس به دلیل مجاورت با جنگل هوایی پاک و به لطف نزدیکی به کوه هوای سردی دارد. چالوس در نیمه اول اول بسیار خنک و مطلوب و در نیمه دوم سال سرد و نیمه خشک است. این موضوع باعث شده افراد زیادی در فصل های بهار و تابستان برای فرار از گرما به چالوس بروند. همچنین در فصل های پاییز و زمستان چالوس به محلی برای برف بازی و و ورزش های زمستانی تبدیل می شود.

گرچه انتظار می رود این شهر به دلیل برخورداری از امتیازات مانند طبیعت سرسبز و محبوبیت بین گردشگران شرایط مالی بسیار پررونقی داشته باشد؛ اما در واقع عدم یکسان بودن تعرفه ها و اختلاف فاحش قیمت کالاهای یکسان در فروشگاه های مختلف چالوس باعث سردرگمی مسافران شده است. این موضوع برای بسیاری از کسبه که خواهان سود بیشتر هستند می تواند به فرصتی طلایی تبدیل شود. چراکه چالوس از مناطق پرتردد شمالی است و هر کاسبی در آن شانس چند برابری برای فروش کالا و خدمات خود خواهد داشت. بیشترین تولیدات چالوس میوه، مرکبات و انواع گل های زینتی است. به همین دلیل راه اندازی فروشگاهی با کالاهای جدیدتر می تواند زمینه خوبی برای فروش و سود بیشتر فراهم کند.

چالوس برای طبیعت گردان بیشتر از سایر گردشگران لذت بخش خواهد بود. چرا که طبیعت آن بسیار باشکوه و چشم نواز است. آبشارهای مختلف در این منطقه مانند آبشار آکاپل، سواسره و هریجان، پارک های جنگلی مختلف از جمله پارک جنگلی چالوس یا پارک جنگلی و تله کابین نمک آبرود، دریاچه های ولشت و حصارچال، مرداب های مختلف مانند هسل و کندوچال، اماکن تاریخی کاخ اجابت، سیاه بیشه و چهارباغ و… فقط بخشی از طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری چالوس هستند. این موضوع باعث شده است سالانه افراد بسیار زیادی به مناطق شمالی ایران و به ویژه چالوس سفر کنند.

با وجود شرایط طبیعی، مالی، آب وهوایی و گردشگری بسیار مطلوب چالوس این منطقه برای شروع کسب وکار انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود. به همین دلیل مغازه ها و فروشگاه های کوچک و بزرگ متعددی در این منظقه راه اندازی شده است؛ اما قیمت این مغازه ها چقدر است؟ برای خرید، رهن یا اجاره فروشگاه در چالوس به چه هزینه ای نیاز خواهیم داشت؟

قیمت خرید، رهن و اجاره مغازه در چالوس

چالوس منطقه کوچکی است و تعداد فروشگاه ها، مغازه ها و محله های تجاری آن بسیار محدود هستند. این موضوع در بعضی موارد باعث افزایش قیمت های بسیار ناگهانی در خرید، رهن یا اجاره شده است. در ادامه قیمت بعضی فروشگاه ها و مغازه های موجود در چالوس را با هم بررسی و مقایسه خواهیم کرد.

چند پیشنهاد برای خرید مغازه در چالوس

در حال حاضر یک مغازه 9 متری در پاساژ علاالدین چالوس، واقع در پلاژ ساحلی حسینی با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان به فروش می رسد. این مغازه در طبقه دوم پاساژ واقع شده و برای خرید و فروش گوشی هوشمند مناسب است. همچنین یک مغازه 12 متری در بازار روز چالوس قیمتی برابر با 90 میلیون تومان دارد. با توجه به محل قرارگیری این مغازه، می توان از آن برای عرضه کلاهای مختلفی استفاده کرد. علاوه براین یک واحد تجاری 19 متری در پاساژ مرکز شهر چالوس واقع در طبقه دوم با مبلغی در حدود 85 میلوین تومان برای فروش آگهی شده است. از دیگر فروشگاه های موجود در چالوس می توان به مغازه ای 21 متری در پاساژ تجاری میلاد نور اشاره کرد. این واحد تجاری با امکاناتی مانند چیلر، دکور و… با قیمت 300 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. در متراژهای بالاتر فروشگاهی 48 متری با دو خط تلفن، سرویس بهداشتی مجاور مخابرات، مرکز بزرگ دانشگاهی و سینمای چالوس قیمتی در حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان دارد. علاوه براین مغازه ای 70 متری با 30 متر بالکن و 150 متر محوطه با تلفن، کرکره برقی و چیلر به مبلغ یک میلیارد و 750 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.در آخر می توان به مغازه ای 100 متری در کمربندی چالوس اشاره کرد. این مغازه با 26 متر بالکن قیمتی در حدود 650 میلیون تومان دارد.

بعضی مغازه های مناسب رهن در چالوس

یک مغازه 15 متری انتهای خیابان گل سرخی چالوس قیمتی با 15 میلیون تومان برای رهن کامل در نظر گرفته شده است. همچنین یک مغازه 45 متری روبه روی دادگستری چالوس با 20 متر بالکن قیمتی برابر با 70 میلیون تومان برای رهن کامل دارد. در همین حدود متراژ فروشگاهی 48 متری با 15 متر بالکن در بلوار امام رضا مبلغی در حدود 50 میلیون تومان دارد. در مغازه هایی با متراژ بالاتر می توان به یک واحد تجاری 70 متری در خیابان 07 شهریور چالوس اشاره کرد. این مغازه با 25 متر بالکن حدود 80 میلیون تومان برای رهن قیمت گذاری شده است. در آخر می توان به یک واحد تجاری 160 متری در کمربندی چالوس اشاره کرد. شما برای رهن این مغازه باید مبلغی در حدود 30 میلیون تومان پرداخت کنید.

واحدهای تجاری قابل اجاره در چالوس

با توجه به اینکه دریافت اجاره ماهانه برای اغلب مالکان مهم است، مغازه های قابل اجاره هم بیشتر و آسان تر پیدا خواهند شد. یک فروشگاه 24 متری در چالوس حوالی دانشگاه آزاد این شهر قیمتی برابر با 10 میلیون پیش و اجاره ماهانه 1 میلیون و 200 هزار تومان دارد. همچنین در صورتی که خواهان اجاره مغازه ای 40 متری در چالوس باشید، فروشگاهی 40 متری در محله شیخ قطب با مبلغی در حدود 12 میلیون تومان پیش و اجاره ماهانه 700 هزار تومان برای اجاره آماده واگذاری است. علاوه براین یک واحد تجاری 80 متری در ابتدای کلارآباد با یک بالکن 10 متری به مبلغ 30 میلیون تومان پیش و اجاره ماهانه 3 میلیون تومان برای اجاره در نظر گرفته شده است. در متراژهای بالاتر می توان به واحدی 120 متری در بورسر چالوس اشاره کرد. این واحد تجاری با بالکن، سرویس بهداشتی، آبدارخانه و دو خط تلفن به مبلغ 40 میلیون با اجاره ماهانه 6 میلیون تومان فیمت گذاری شده است. در آخر می توان به مغازه ای بزرگ با متراژ 245 متر اشاره کرد. این مغازه در سه طبقه با درب اتوماتیک، آسانسور، بالابر و… حدود 50 میلیون پیش و اجاره ماهانه 12 میلیون تومان دارد.

با توجه به آنچه گفته شد، اجاره مغازه در چالوس بسیار آسان تر و از نظر مالی مقرون به صرفه تر از تهران است؛ اما همانطور که از مبالغ اعلام شده پیدا است، قیمت خرید، رهن یا اجاره بعضی مغازه های کوچک از واحدهای تجاری بزرگ بیشتر است. علت این موضوع را می توان موقعیت ملک و محله آن دانست. چرا که همواره واحدهای تجاری و مغازه ها در خیابان های شوغ، بورس و پرتردد قیمت گران تری دارند. گرچه این فروشگاه ها گران تر از بعضی دیگر هستند، اما به همان نسبت هم شانس دیده شدن و فروش بیشتر را خواهند داشت. به همین دلیل می توان گفت قیمت ها بسیار معقول و مناسب است. بنابراین در صورتی که قصد اجاره فروشگاه و واحد تجاری در چالوس را دارید، ابتدا درباره محله های مختلف این شهر تحقیق کرده و بررسی کنید کدام منطقه برای کسب وکار شما مناسب تر است. سپس همه گزینه های موجود را در نظر گرفته و بهترین انتخاب را داشته باشید. به این ترتیب احتمال خسارت مالی و پشیمانی برایتان وجود نخواهد داشت.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: هومینگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6221

به "برای راه اندازی فروشگاه در چالوس چقدر باید هزینه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای راه اندازی فروشگاه در چالوس چقدر باید هزینه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید