تنها معدل 20 امتحانات نهایی در چه رشته ای بود؟ ، بالاترین و پایین ترین نمره ها مربوط به دانش آموزان کدام استان هاست؟ ؛ یزدی ها دوباره گل کاشتند!

به گزارش جعبه مهر، در امتحانات نهایی خرداد 1402 دانش آموزان بعضی استان ها با افت معدل روبرو بودند.

تنها معدل 20 امتحانات نهایی در چه رشته ای بود؟ ، بالاترین و پایین ترین نمره ها مربوط به دانش آموزان کدام استان هاست؟ ؛ یزدی ها دوباره گل کاشتند!

به گزارش خبرنگاران، نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان اعلام شده است و در روزهای اخیر، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از اُفت محسوس نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان خبر داده بود و معدل امتحانات نهایی دانش آموزان در خرداد 1402 حدود 2 نمره افت داشته است.

بعلاوه محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش اعلام نموده بود که بیشترین اُفت نمرات مربوط به دانش آموزان رشته علوم انسانی است.

به گفته معاون آموزش میانهه وزارت آموزش و پرورش، در امتحانات خردادماه 1402 فقط یک دانش آموز پیروز به کسب معدل 20 شده است. تنها دانش آموزی که پیروز به کسب معدل 20 شده از گروه علوم تجربی است.

  • تنها کسی که معدلش در امتحانات نهایی کل کشور 20 شد! | سوالات امتحانی در حد کنکور نبود؛ مفهومی بود! | تاثیر دروس عمومی در کنکور 2 برابر می گردد

در امتحانات نهایی خرداد 1402 بعضی استان ها با افت معدل روبرو بودند. شرایط استان های برتر در معدل دانش آموزان در رشته های مختلف بدین توضیح است:

خراسان جنوبی در رشته ادبیات و علوم انسانی رتبه نخست را کسب کرد.

استان قم در رشته معارف و علوم انسانی استان قم رتبه نخست را کسب کرد.

استان یزد در رشته های ریاضی و تجربی در رتبه نخست قرار گرفته است.

شرایط استان های آخر در معدل دانش آموزان در رشته های مختلف بدین توضیح است:

استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته ریاضی و تجربی استان آخر است.

استان سیستان و بلوچستان در رشته علوم انسانی و در رشته معارف و علوم اسلامی استان ایلام آخرین استان ها هستند.

بعضی کارشناسان معتقدند علت اُفت نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان، مفهومی شدن سؤالات امتحانات نهایی است که در خرداد ماه 1402 مقدار این سؤالات افزایش داشت.

سؤالات مفهومی سطوح بالای شناخت و یادگیری دانش آموزان را می سنجد و صرفاً بر محفوظات متکی نیست؛ بعلاوه محتوای آموزش، روش تدریس معلمان و منابع و تجهیزات در اختیار دانش آموزان و مدارس بر افت نمرات تاثیرگذار است.

پیش از این بعضی معلمان پایه دوازدهم با انتقاد نسبت به دشواری سؤالات امتحانات نهایی سال جاری گفته بودند: سؤالات بسیار ریز و از مباحثی همانند مقدمه و بخش هایی که در کتاب درسی ذکر شده بود در امتحانات از آنها سؤال طرح نمی گردد، سؤال وجود داشت. بنده در تصحیح اوراق امتحانی درس زیست شناسی متوجه شدم درصد قابل توجهی از دانش آموزان نمره میانه و پایین را کسب کردند به همین علت بهتر است برای حفظ روحیه دانش آموزان، نتایج امتحانات نهایی را بعد از کنکور اعلام نمایند.بعلاوه عدم پاسخ درصد بالایی از دانش آموزان به یک سؤال می تواند ناشی از ابهام در سؤال باشد، بنابراین در صورت امکان سؤال مبهم را حذف نمایند.

امتحانات نهایی خرداد سال جاری با سال های گذشته از آن جهت تفاوت دارد که این نمرات در پذیرش دانشگاه سهم 40 درصدی و قطعی دارد و سهم کنکور نیز 60 درصد است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11366

به "تنها معدل 20 امتحانات نهایی در چه رشته ای بود؟ ، بالاترین و پایین ترین نمره ها مربوط به دانش آموزان کدام استان هاست؟ ؛ یزدی ها دوباره گل کاشتند!" امتیاز دهید

1 کاربر به "تنها معدل 20 امتحانات نهایی در چه رشته ای بود؟ ، بالاترین و پایین ترین نمره ها مربوط به دانش آموزان کدام استان هاست؟ ؛ یزدی ها دوباره گل کاشتند!" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها معدل 20 امتحانات نهایی در چه رشته ای بود؟ ، بالاترین و پایین ترین نمره ها مربوط به دانش آموزان کدام استان هاست؟ ؛ یزدی ها دوباره گل کاشتند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید