خبرنگاران بهره مندی تمام خریدهای آموزش وپرورش از یارانه 50 درصدی نمایشگاه ایران ساخت

به گزارش جعبه مهر، تهران- خبرنگاران- معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: تمام خریدهای آموزش و پرورش از سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، از یارانه خرید 50 درصدی بهره مند می شوند.

خبرنگاران بهره مندی تمام خریدهای آموزش وپرورش از یارانه 50 درصدی نمایشگاه ایران ساخت

دکتر پیمان صالحی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار علمی خبرنگاران اضافه نمود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت با تخفیف 50 درصدی در اختیار مدارس، پژوهش سراها و هنرستان ها گذاشته می گردد تا با این کار به تجهیز مدارس و ایجاد بازار خوبی برای دانش بنیان ها یاری گردد.

وی اعلام کرد: محصولات مورد احتیاج آموزش و پرورش که بازار بسیار عظیمی است با محصولات ایران ساخت تجهیز می گردد، این تجهیز با مدل کشش تقاضای بازار به وسیله نمایشگاه ایران ساخت استارت خورده است.

صالحی گفت: تا به امروز در نمایشگاه ایران ساخت برای محصولات سطح بندی انجام می دادیم و بر اساس آن یارانه خرید اختصاص داده می شد، یعنی اگر محصولی تاپ سطح یک بود از 50 درصد یارانه خرید معاونت علمی و فناوری برخوردار می شد، اگر از سطح دو فناوری برخوردار بود حمایت 25 درصدی شامل آن می شد، اما اتفاق خاصی که برای محصولات مورد احتیاج آموزش و پرورش افتاده است اینکه تمام خریدهای آموزش و پرورش از نمایشگاه ایران ساخت شامل حمایت 50 درصدی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری خواهد شد.

وی ادامه داد: حتی اگر محصولی از فناوری سطح سه برخوردار باشد که در نمایشگاه ایران ساخت از 10 درصد یارانه خرید برخوردار بوده، از حمایت 50 درصدی برخوردار است.

صالحی گفت: این امر یک امتیاز ویژه برای آموزش و پرورش است، برای اینکه ما می خواهیم مدارس و هنرستان ها را با محصولات ایرانی تجهیز کنیم تا دانش آموزان ما عادت نمایند با محصولات ایرانی عظیم شوند تا در آینده نیز از این محصولات فراوری شده ایرانی استفاده نمایند.

وی یادآور شد: اکنون لیست هایی از محصولات مورد احتیاج وزارت آموزش و پرورش اخذ شده است و قراردادهای آن منعقد خواهد شد. تمام این فراورینمایندگان بخش خصوصی هستند، بنابراین ما بودجه دولت را در این زمینه اهرم نموده ایم برای اینکه بتوانیم بخش های دولتی را با ساخت ایران توسط بخش خصوصی تجهیز کنیم و این اتفاق بسیارعظیمی است و می تواند در آینده چنین تحریک تقاضایی را برای حوزه های نفت و تجهیزات پزشکی داشته باشیم.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری اضافه نمود: این یارانه خرید 50 درصدی شامل تمام شرکت هایی می گردد که در نمایشگاه ایران ساخت حضور داشتند. در نمایشگاه ایران ساخت حدود 400 شرکت داریم، نصف این شرکت ها دانش بنیان هستند، هر شرکتی که در نمایشگاه ایران ساخت محصولی عرضه نموده باشد شامل این حمایت 50 درصدی می گردد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از این شرکت ها ممکن است که استارتاپ و شرکت های نوپا باشند، گفت: اکنون بیش از 9 هزار محصول بر روی سایت نمایشگاه ایران ساخت است که هر کدام از این محصولات را آموزش و پرورش خرید کند، 50 درصد آن را معاونت علمی و فناوری پرداخت می نماید و مابقی را خریدار پرداخت خواهد نمود.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5077

به "خبرنگاران بهره مندی تمام خریدهای آموزش وپرورش از یارانه 50 درصدی نمایشگاه ایران ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره مندی تمام خریدهای آموزش وپرورش از یارانه 50 درصدی نمایشگاه ایران ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید