دستورالعمل کشوری کرونا ویروس جدید (nCoV-2019)

به گزارش جعبه مهر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموعه توصیه های ایمنی و اقدامات احتیاطی برای مواجهه و مقابله با ویروس کرونا را در قالب دستورالعمل کشوری کرونا ویروس جدید (nCoV-2019) منتشر کرد.

دستورالعمل کشوری کرونا ویروس جدید (nCoV-2019)

این دستورالعمل مشتمل بر توصیه های جامعی در همه حوزه های مرتبط با ویروس کروناست و در آن ضمن به روزرسانی تعریف مورد مشکوک در نظام مراقبت بیماری های واگیر، مباحث مرتبط با مدیریت بیمارستانی و خدمات بالینی، به ویژه موضوع تریاژ و اقدامات بخش اورژانس، تشخیص آزمایشگاهی، مواد و تجهیزات ضدعفونی و سلامت محیط و کار نیز گنجانده شده است.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، در31 دسامبر 2019 میلادی، خوشه ای از موارد عفونت شدید تنفسی در شهر ووهان (Wuhan)، استان هوبای چین گزارش شد. در ابتدا بر اساس مشاهدات این گونه به نظر می رسید که برخی از بیماران تاریخچه حضور یا کار در بازار عمده فروش ماهی و غذاهای دریایی را دارند؛ ازاین رو بازار مذکور بلافاصله در روز اول ژانویه 2020 تعطیل شد و اقدامات سلامت محیط و گندزدایی در آنجا به طور کامل به انجام رسید.

چند روز بعد، پس از رد تشخیص آنفلوانزا فصلی، آنفلوانزا پرندگان، آدنوویروس، کوروناویروس سارس، کوروناویروس مرس و سایر عوامل بیماری زای دیگر، در 9 ژانویه 2020 ویروسی به عنوان عامل بیماری در 15 نفر از 59 بیمار بستری تشخیص داده شد که نگرانی های زیادی ایجاد کرد. این ویروس، یک کوروناویروس جدید است که با سارس 70 درصد قرابت ژنتیکی دارد و در زیرگونه Sarbecovirusقرار می گیرد.

در حال حاضر این ویروس را به اختصار nCoV-2019 نام گذاری موقت کرده اند تا اطلاعات بیشتری از آن به دست بیاید. در 11 ژانویه 2020 اولین مورد فوت ناشی از این ویروس در چین گزارش شد و گزارش موارد مثبت نیز از کشورهای دیگر مانند تایلند، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا تا 20 ژانویه 2020 و انتقال فردبه فرد به کادرمانی نیز شرایط را پیچیده تر کرد.

حاصل این همه گیری بزرگ، پر شدن تخت های بیمارستانی، خستگی مفرط تیم های درمانی، کمبود شدید وسایل حفاظت فردی ، ابتلای کارکنان بیمارستان ها، کمبود نیروی انسانی و گسترش بیماری و نگرانی در شهرهای مختلف چین و برخی کشورهای جهان بود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در دستورالعمل کشوری کرونا ویروس حدید (nCoV-2019) تأکید کرده است: برای مدیریت صحیح این همه گیری و ارائه خدمات ایمن و مؤثر، ضروری است آمادگی کافی در بیمارستان ها جهت مدیریت خدمات بالینی وجود داشته باشد و تمامی کارکنان به رعایت این شیوه نامه اهتمام ورزند. البته بسیاری از اقدامات تشخیصی و کنترل عفونتی توصیه شده برای این بیماری در حال حاضر تا حدودی مشابه با دستورالعمل کوروناویروس MERS است و ازاین رو، اجرای آن را تسهیل می کند.

در دستورالعمل کشوری کرونا ویروس حدید (nCoV-2019) تصریح شده است که این بیماری جدید، یک بیماری قابل انتقال از حیوان به انسان محسوب می شود؛ اما هنوز راه های انتقال، مخازن حیوانی، راه های پیشگیری و تظاهرات دقیق بالینی آن مشخص نشده است و به مطالعات بیشتر نیاز دارد. همچنین هنوز واکسن و درمان مناسب برای nCoV-2019 وجود ندارد و بر این اساس، داشتن ظن بالینی بالا و پرسش از شرح حال سفر و تماس از بیماران تب دار و بیماران دارای علائم تنفسی نقش بسیار مهمی در برنامه پیشگیری و کنترل این بیماری دارد.

متن کامل دستورالعمل کشوری کرونا ویروس جدید (nCoV-2019) که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده است را اینجا دریافت کنید.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4901

به "دستورالعمل کشوری کرونا ویروس جدید (nCoV-2019)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل کشوری کرونا ویروس جدید (nCoV-2019)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید