دهان شویه ها در نابودی ویروس کرونا موثرند؟

به گزارش جعبه مهر، نتایج تحقیقات جدید نشان داد که استفاده از بعضی انواع دهان شویه ها که ترکیبات خاصی دارند می تواند باعث نابودی ویروس کرونا در حفره دهان گردد هرچند که این تاثیر می تواند موقت باشد.

دهان شویه ها در نابودی ویروس کرونا موثرند؟

به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی نیویورک پست گزارش داد: گروهی از محققان با آنالیز خواص شیمیایی محصولات مختلف دهان شویه به این نتیجه رسیده اند که بعضی از آن ها دارای خاصیت ویروس کشی در حفره دهانی هستند.

محققان تاکید می نمایند که استفاده از دهان شویه به معنای این نیست که این شوینده ها از ویروس کرونا جلوگیری می نمایند یا دهان شویه نقش درمانی در مبتلایان به کرونا دارد.

دهان شویه می تواند از بار ویروس در دهان بکاهد و با این کار گسترش ویروس در یک زمان محدود را کاهش می دهد. اما کاهش ویروس در دهان یک چیز است و آنچه که باعث کاهش گسترش عفونت در بدن می گردد، چیز دیگری است.

وقتی ویروس، مخاط بینی و مجاری تنفسی پایین تر را آلوده می نماید، تکثیر می گردد و هزاران نسخه جدید ویروس می تواند دیگر سلول ها را آلوده کند و در این حالت سیستم ایمنی بدنی فعال می گردد و آغاز به دفاع از بدن با یاری دارو یا بدون آن می نماید.

تحقیقات جدید درباره نقش دهان شویه در دانشگاه رور-بوخوم (Ruhr-University Bochum) آلمان انجام و در مجله دوهفته نامه بیماری های عفونی منتشر شده است.

این تحقیقات نشان می دهد که همه دهان شویه ها نمی توانند یاری نماینده باشند به ویژه محصولات آرایشی که برای برطرف بوی دهان است و در مقابل این ویروس بیماری زا تاثیر چندانی ندارند. در مقابل دهان شویه های درمانی موثر هستند که ترکیبات فعالی دارند که می تواند با ساختار شیمیایی ویروس ارتباط برقرار نموده و آن را نابود کند و دارای ترکیباتی همچون کلرهگزیدین، پراکسید، فلوراید واسانس باشند.

محققان ثابت کردند که بعضی از دهان شویه هایی که در این تحقیقات از آن ها استفاده شده است ممکن است ویروس را در حفره دهانی برای مدتی بی اثر نمایند، اما بیماری که در دهان و بینی خود مقدار زیادی ویروس دارد نمی تواند با استفاده از دهان شویه درمان گردد و تاثیر دهان شویه موقتی است و ممکن است حفره دهانی بار دیگر با ویروس آلوده گردد.

هرچند دهان شویه هایی که ترکیبات موثری براساس این تحقیقات دارد ظاهرا ویروس را نابود می نماید و خطر انتقال فوری آن را کاهش می دهد به تحقیقات بیشتری در این زمینه احتیاج هست.

دانشمندان آلمانی میخواهد تحقیقات بیشتری را برای اثبات نتایج به دست آمده بعد از آزمایش آن بر روی بیماران کرونایی انجام دهد و پزشکان این موضوع را آنالیز خواهند کرد که تاثیر دهان شویه تا چه مدت باقی می ماند.

ویروس کرونا موسوم به کووید- 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

این ویروس تا به امروز بیش از بیست و یک میلیون نفر را در دنیا مبتلا نموده که از این تعداد 768 هزار و 984 نفر جان باخته اند.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7096

به "دهان شویه ها در نابودی ویروس کرونا موثرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهان شویه ها در نابودی ویروس کرونا موثرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید