شایعه هک سامانه ثنا تکذیب شد

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - دفتر امنیت فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در پی پخش شایعه ای مبنی بر هک سامانه ثنای قوه قضاییه در فضای مجازی، این شایعه را تکذیب کرد.

شایعه هک سامانه ثنا تکذیب شد

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، دفتر امنیت فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تکذیب این شایعه اعلام کرد که همه سامانه های قضایی فعال بوده و هیچگونه هک و نفوذی صورت نگرفته و رخداد امنیتی نیز در روزهای اخیر مشاهده نشده است.

این دفتر اعلام کرد که همه سامانه های قوه قضاییه امن بوده و به صورت متناوب مورد آزمون های امنیتی استاندارد قرار می گیرند.

دفتر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادعای منتشر شده مبنی بر نشت اطلاعات سامانه ثنا را هم بی اساس خواند و تاکید کرد این ادعا بارها در ماه های اخیر از سوی جریانی مشکوک طرح شده است که هر بار مورد بررسی قرار گرفته و بی اساس بودن آن اثبات شده است.

دفتر امنیت فناوری اطلاعات هدف طرح مکرر این موضوع را ضربه زدن به فرایند رو به رشد الکترونیکی شدن و هوشمندی قوه قضاییه دانست.

طبق قانون آیین دادرسی کیفری جدید مراجعان قوه قضاییه موظف هستند اطلاعات خود را از جمله کد پستی و شماره همراه خود با ثبت نام در سامانه ثنا (ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک) در اختیار دستگاه قضا قرار دهند سپس برای احراز هویت کد ثبت نامی خود را به دفاتر خدمات قضایی ارائه می دهند و پس از احراز هویت صاحب حساب کاربری شده و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود می توانند به سامانه ابلاغ مراجعه کرده و ابلاغ های خود را مشاهده کنند که مشاهده یا عدم مشاهده توسط فرد نیز توسط سامانه ثبت می شود. www.sana.adliran.ir نشانی این سامانه است.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8650

به "شایعه هک سامانه ثنا تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعه هک سامانه ثنا تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید