شناسایی کاربردهای هوش مصنوعی در خدمات پزشکی قانونی

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه مشترک مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ICT با سازمان پزشکی قانونی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران به منظور احصا کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت هوشمند خدمات پزشکی قانونی برگزار گردید.

شناسایی کاربردهای هوش مصنوعی در خدمات پزشکی قانونی

در این نشست علی اصغر انصاری، رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با معرفی فعالیت های این مرکز در حوزه هوش مصنوعی و همکاری های آن با سایر مجموعه های دولتی و بخش خصوصی، درباره نحوه همکاری این مرکز با پزشکی قانونی گفت: این مرکز باید کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه پزشکی قانونی و میزان اهمیت و اولویت را آنالیز و استخراج کند و آن را به موضوعات دیگر تسری دهد و سپس با توجه به موضوعات موجود پروژه تعریف کند.

وی ادامه داد: این کار در دو فاز باید انجام گردد، فاز اول شناخت موضوع است که در این صورت سندی برای سازمان پزشکی قانونی تهیه می گردد تا در مجموعه های مختلف سازمان، نیازمندی ها و کاربردها شناسایی گردد و فاز دوم تهیه الگویی خواهد بود که می توان برای موارد مشابه و هم راستا آن را تسری داد.

در این جلسه رضا حاج منوچهری، معاونی سازمان پزشکی قانونی نیز با معرفی خدمات این سازمان، مسائل و نیازمندی هایی که حل آنها با هوش مصنوعی احتمال دارد را اعلام کرد.

وی اضافه نمود: هوش مصنوعی در حوزه پزشکی قانونی کاربردهای فراوانی دارد، از جمله در بخش تشریح و معاینات که نقش هوش مصنوعی بسیار حائز اهمیت است.

حاج منوچهری در مورد آغاز همکاری های دو جانبه پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک با حضور نمایندگان دو طرف را ارائه و اظهار کرد: در این کارگروه ما نیازمندی ها را مطرح می کنیم و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه، راه چاره برطرف نیازمندی ها را ارائه می نماید. قاعدتاً زمانی می توانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم که مسئله به درستی واکاوی گردد. به همین دلیل پیشنهاد می گردد مدیران مرکز هوش مصنوعی از کمیسیون مرکزی پزشکی قانونی بازدید میدانی به عمل آورند تا با دیدن فرایند کار به صورت ملموس تر با مدل کار آشنا شده و بتوانند راه چاره مناسب تری پیدا نموده و ادبیات مشترک بهتری شکل گیرد.

علاوه بر معرفی توانمندی های مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه در این جلسه، بعضی از مهم ترین پروژه های صورت گرفته از جمله سامانه ذکاوت، توسعه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی و تدوین برنامه راهبردی هوش مصنوعی تشریح شد.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10118

به "شناسایی کاربردهای هوش مصنوعی در خدمات پزشکی قانونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی کاربردهای هوش مصنوعی در خدمات پزشکی قانونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید