شورای عالی صلح را به رسمیت نمی شناسیم

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران - گروه بین الملل: انتها توافق سیاسی میان عبدالله و غنی تکمیل شد؛ این در حالی است که قبل از این اشرف غنی وعده سپرده که مسئولیت شورای عالی صلح افغانستان را به دکتر عبدالله واگذار کند هر چند بسیاری به این عقیده هستند که غنی برای بد نام کردن دکترعبدالله می خواهد مسئولیت نهادی را به وی بسپارد که به جز زیان هیچ سودی در فرایند صلح افغانستان نداشته است و طالبان نیز میانه خوبی با این ارگان حکومتی ندارند.

شورای عالی صلح را به رسمیت نمی شناسیم

سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرنگاران گفت که شورای عالی صلح یک نهاد سمبلیک است، طالبان آن را به رسمیت نمی شناسند و با دکتر عبدالله نیز مانند سایر جناح های افغان در چارچوب مذاکرات بین الافغانی گفتگو می کنند.

ذبیح الله مجاهد در این گفتگو اذعان داشت که این گروه بر اساس توافقنامه صلح می خواهد با تمام جناح های افغان وارد مذاکره گردد.

سخنگوی طالبان شرح داد که طالبان با حکومت افغانستان نیز به عنوان یک جناح افغان وارد مذاکره خواهد شد و برای این گروه مهم نیست که چه شخصیت هایی در این مذاکرات شرکت خواهند داشت چرا که طالبان با همه طرف ها به عنوان یک جناح افغان وارد مذاکره می گردد.

به گفته مجاهد؛ اشرف غنی شورای عالی صلح را برای تفرقه افکنی در فرایند صلح ایجاد کرده است و این شورا هیچ دستاوردی در گذشته برای تحکیم صلح نداشته است.

مجاهد در این باره ادامه داد: این که حکومت کابل توسط آمریکایی ها اداره ای را به نام شورای عالی صلح ساخته و آن را با حکومت ادغام ساخته هیچ اهمیتی برای این گروه ندارد، طالبان تنها این ارگان ها را به رسمیت نمی شناسند بلکه این نهاد را مانع صلح و امنیت می دانند و با آن مبارزه نیز خواهند کرد.

سخنگوی طالبان می گوید بهتر است برای تحکیم صلح در افغانستان بدون شعار و ایجاد دسیسه کار شده و صادقانه عمل گردد و به خاطر همین باید تمام جهت های افغان زمینه چنین فرایندی را مساعد سازند تا راه چارهی برای مشکل افغانستان پیدا گردد.

مجاهد تأکید کرد که طالبان هنوز عملیات نظامی خود بر علیه حکومت را دارند، وی در این رابطه شرح داد: ما با حکومت کابل توافقی نکرده ایم یا سندی را امضا نکرده ایم که بر اساس آن علیه یکدیگر حملات نداشته باشیم، لهذا این مسئله بر می گردد به اداره کابل و ما هم حملاتی را علیه حکومت داریم و اگر حکومت تحرکات خود را بیشتر بسازد ما پاسخ خواهیم داد و زمانی جنگ خاتمه پیدا می کند که مذاکرات بین الافغانی آغاز گردد و در آن جا اگر ما شاهد دستاورد بودیم جلوی جنگ گرفته خواهد شد.

مجاهد در خاتمه از تمام افغان ها خواست که زمینه را برای مساعد کردن مذاکرات بین الافغانی فراهم سازند تا برای مسائل افغانستان راه چاره ایجاد گردد.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6168

به "شورای عالی صلح را به رسمیت نمی شناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای عالی صلح را به رسمیت نمی شناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید