صادرات بیش از 16 میلیون دلاری صنایع دستی آذربایجان غربی

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از صادرات بیش از 16 میلیون دلار صنایع دستی استان طی سال گذشته اطلاع داد.

صادرات بیش از 16 میلیون دلاری صنایع دستی آذربایجان غربی

جلیل جباری 22خرداد در نشست خبری که درحاشیه برگزاری تور خبری آبشار سوله دوکل در جمع خبرنگاران برگزار گردید، با اشاره به حمایت در جهت حفظ اشتغال حوزه صنایع دستی، ترویج برگزاری کارگاههای صنایع دستی از جمله سنگ تراشی را از برنامه های مهم این اداره کل طی امسال برشمرد و اضافه نمود: طی سال گذشته بیش از 16 میلیون دلار ارزش صنایع دستی صادراتی هنرمندان و صنعتگران استان بود که 12 میلیون دلار آن رسمی و مابقی به صورت چمدانی بود.

وی با بیان اینکه تقاضا برای سرمایه گذاری در استان افزایش یافته است،گفت: ضروری است بروکراسی اداری و موانع سرمایه گذاری در استان برطرف گردد تا سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در استان داشته باشد تا علاوه بر بهبود زیر ساختهای گردشگری، کسب و کار نیز در منطقه رونق بیشتری یابد.

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی، هتل ها و مهمانسراهای به خاطر آغاز کرونا از اسفند ماه تعطیل شده بودند، اضافه نمود: میزان خسارت وارده به بخش گردشگری استان نزدیک به 40 میلیارد تومان برآورد شده است.

جباری ادامه داد: با بهبود شرایط و برطرف محدودیت ها کلیه مراکز اقامتی و تورهای گردشگری به ادامه فعالیت خود با رعایت پروتکل های بهداشتی می پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به ارائه بسته های حمایتی گفت: بسته حمایتی در حوزه گردشگری به منظور تامین بخشی از خسارت های ناشی از تعطیلی کرونا پرداخت می گردد.

وی به برگزاری تورهای غیرمجاز در این ایام اشاره نمود و گفت: به هیچ وجه برگزاری تور های غیر مجاز مورد تایید اداره کل نبود و با این تورها به جد برخورد خواهیم کرد.

جباری با برنامه های اداره کل میراث فرهنگی در سال جهش فراوری اشاره نمود و اضافه نمود: اجرای 682 پروژه با اشتغالزایی برای 1861 نفر در دستور کار این اداره کل در امسال است که تسهیلات مورد احتیاج برای این میزان پروژه 385 میلیارد تومان پیش بینی می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آدذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 17 هتل ،مرکز تفریحی،سفره خانه سنتی و واحد بوم گردی در استان به بهره برداری رسید،اظهار کرد: تسهیلات پرداختی به 20 طرح، 30 میلیارد تومان بود.

به گزارش خبرنگاران، وی به اجرای 27 پروژه فعال گردشگری در استان اشاره نمود و گفت: پروژه های مذکور 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که حجم سرمایه گذاری پروژه های در دست اجرا 621 میلیارد تومان است.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6432

به "صادرات بیش از 16 میلیون دلاری صنایع دستی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات بیش از 16 میلیون دلاری صنایع دستی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید