ظریف خطاب به آمریکا: شکست خوردید، به رویاپردازی انتها دهید

به گزارش جعبه مهر، وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آمریکا بعد از شکست تحقیرآمیز در کارزار فشار حداکثری به دنبال بازگشت به برجام است، از واشنگتن خواست به رویاپردازی سرانجام دهد.

ظریف خطاب به آمریکا: شکست خوردید، به رویاپردازی انتها دهید

به گزارش خبرنگاران از فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) به گزارش ها درباره تصمیم آمریکا برای بازگشت به برجام جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.

ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: دو سال پیش، مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) و رئیسش اعلام کردند که مشارکت آمریکا در برجام را متوقف می نمایند، با این امید که [کارزار] فشار حداکثری آنها ایران را به زانو درخواهد آورد.

وی در ادامه ضمن اشاره به شکست کارزار موسوم به فشار حداکثری و تحریم های آمریکا علیه ایران، شرح داد: بعد از شکست تحقیرآمیز این سیاست، او (پمپئو) می خواهد دوباره به مشارکت در برجام بازگردد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در انتها تاکید نمود: به رویاپردازی سرانجام دهید، ملت ایران همواره خود برای سرنوشتش تصمیم می گیرد.

بامداد امروز بود که روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد وزیر خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی مبنی بر این است که واشنگتن همچنان یکی از مشارکت نمایندگان برجام است تا بتواند با افزایش فشارها در شورای امنیت تحریم های تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

وی هفته قبل نیز در توئیتی، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود به بهانه جلوگیری از شروع رقابت تسلیحاتی جدید در غرب آسیا، تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

طبق یکی از بندهای قطعنامه 2231 که از سال 2016 میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال 2020 (مهر ماه 1399) منقضی می گردد و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشورهای خارجی جنگ افزار بخرد.

ظریف نیز در واکنش به درخواست پمپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، با تاکید بر اینکه تهران هیچ سلاح اتمی یا موشکی با قابلیت حمل آنها را ندارد، گفت آمریکا از سال 2017 علیه قطعنامه 2231 به همه کشورها زورگویی می نماید.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5979

به "ظریف خطاب به آمریکا: شکست خوردید، به رویاپردازی انتها دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف خطاب به آمریکا: شکست خوردید، به رویاپردازی انتها دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید