لایحه جامع انتخابات از اسفند 97 به مجلس ارائه شده است

به گزارش جعبه مهر، قائم مقام وزیر کشور گفت: لایحه جامع انتخابات را در اسفند 97 با قید دو فوریت به مجلس دهم ارائه کرد، اما به سبب طولانی شدن فرایند بررسی و نبود وقت کافی جهت سیر مراحل قانونی تصویب نهایی این لایحه در مجلس دهم، این مهم به منتخبین مردم در مجلس یازدهم محول شد.

لایحه جامع انتخابات از اسفند 97 به مجلس ارائه شده است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران از وزارت کشور، محمدجواد کولیوند قائم مقام وزیر کشور با اظهار اینکه، صحبت های مطرح شده در خصوص اینکه لایحه جامع انتخابات به کمیسیون امور داخلی کشور نیامده، گفت: با پیگیری های وزارت کشور، دولت، برای رفع کاستی های موجود در قوانین جاری انتخابات و رفع پراکندگی موجود در این قوانین، لایحه جامع انتخابات را در اسفند 97 با قید دو فوریت به مجلس دهم ارائه کرد، اما به سبب طولانی شدن فرایند بررسی و نبود وقت کافی جهت سیر مراحل قانونی تصویب نهایی این لایحه در مجلس دهم، این مهم به منتخبین مردم در مجلس یازدهم محول شد.

وی همکاری دولت، مجلس و نهاد شورای نگهبان آماده شده بود؛ در دستور کار کنندگان و اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار گیرد؛ اساساً ارسال و ارجاع اصل لایحه به مجلس و کمیسیون مربوطه مورد انکار واقع می شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس اظهار کرد: در همان ابتدای شکل گیری مجلس یازدهم، نامه ای از سوی دولت به مجلس ارسال شد که دولت همچنان مُصر بر پیگیری لایحه جامع انتخابات در مجلس است.

وی افزود:از آغاز فعالیت مجلس جدید،یکی از مواردی که بسیار مورد تأکید دولت و وزارت کشور بوده است؛ موضوع ادامه سیر مراحل تصویب لایحه جامع انتخابات بود.

کولیوند مطرح نمود: این لایحه اکنون در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها موجود است و نامه دولت هم ابلاغ شده است.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس در پایان با بیان اینکه نامه ای رسمی به امضای وزیر کشور به رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مسئله لایحه جامع انتخابات ارسال شده است،گفت: نظر و رویکرد وزارت کشور بر لزوم در دستور کار قرارگرفته لایحه جامع انتخابات است و انتظار داریم کنندگان مجلس با همکاری و تعامل با دولت و وزارت کشور به بررسی این لایحه و تبدیل آن به قانون کمک کنند.

4129/

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7697

به "لایحه جامع انتخابات از اسفند 97 به مجلس ارائه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه جامع انتخابات از اسفند 97 به مجلس ارائه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید