ناآرامی، خشم، اعتراض، گاز اشک آور و دستگیری: حکایت این روزهای آمریکا

به گزارش جعبه مهر، اعتراضات در چندین شهر آمریکا به خشونت کشیده شده است؛ معترضان و نیروهای فدرال مقابل دادگاهی در شهر پورتلند اورگان زد و خورد کردند، پلیس سیاتل مجبور شد به سمت مقرش عقب نشینی کند و خودروهایی در کالیفرنیا و ویرجینیا به آتش کشیده شدند.

ناآرامی، خشم، اعتراض، گاز اشک آور و دستگیری: حکایت این روزهای آمریکا

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه دیلی میل، تصاویر شوکه کننده نشان می دهد مردم در امتداد خیابان ها راهپیمایی می کنند و بنرهایی با درخواست انتها یافتن خشونت و نژادپرستی پلیس به همراه دارند.

خیابانهای سیاتل در ایالت واشنگتن روز شنبه شاهد خشونت بود و معترضان یک مرکز بازداشت جوانان و یک ساختمان پلیس را به آتش کشیدند. دیگر معترضان هم سنگ، بطری، مواد آتش زا و دیگر مواد انفجاری به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کردند و با ادامه ناآرامی، مقام های محلی خاطرنشان کردند که معترضان به سمت آشوب روی آوردند.

پورتلند شنبه شاهد پنجاه و نهمین شب از ناآرامی ها بود و تعداد بی شماری از معترضان به سمت ساختمان فدرالی که معتقدند افسران فدرال در آن حضور دارند، حرکت کردند. این تحولات در پی جمعه شب خشونت بار رخ داد که دست کم یک تن با چاقو زخمی شد.

در همین حال، تنش ها در شیکاگو بالا گرفته و تمام این شهر شاهد ناآرامی است. همچنین شهرهای دیگری که در آمریکا تا به امروز نسبتا آرام مانده بودند، شنبه شب شاهد تحولاتی بودند. در نیویورک و لس آنجلس پلیس سطح هشدار بالا خاطرنشان کرد.

در شهر آستین تگزاس، پلیس تایید کرد که مردی در جریان اعتراضات شنبه شب به ضرب گلوله کشته شده است. در رسانه های اجتماعی تصاویری از حرکت مردم در خیابان ها با فریاد جان سیاهپوستان مهم است منتشر شده است.

آنها همچنین بنرهایی با نوشته بی ال ام (متعلق به جنبش جان سیاهپوستان مهم است) به همراه داشتند و بعد از آن چندین تیر شلیک شد. براساس این تصاویر، صدای فریاد شنیده می شود و معترضان به دنبال پناهگاهی می گردند. به گفته پلیس، فرد قربانی یک سلاح اتوماتیک به همراه داشته و به سمت یک خودرو حرکت میکرد و از داخل آن خودرو به او شلیک مرگبار شده است. پلیس از بازداشت فرد مظنون خبر داد.

عصر شنبه، پلیس سیاتل اعتراضات در این شهر را شورش خاطرنشان کرد و معترضان با گاز اشک آور سرکوب شدند. دست کم 45 تن بازداشت شدند و 21 پلیس زخمی شدند.

تا ساعات اولیه بامداد یکشنبه گزارشی از حضور نیروهای فدرال ترامپ گزارش نشد، با این که او تهدید کرده بود این نیروها را برای برقراری نظم به شهرهای تحت کنترل دموکرات ها اعزام می کند. در همین حال معترضی در شهر آرورا در ایالت کلورادو با خودرویی که به سمت اعتراضات رانده شد، زخمی شده است.

اعتراضات شنبه و یکشنبه از هفته ها اعتراضاتی که بر سر نابرابری نژادی و رفتار پلیس با رنگین پوست هاست و با مرگ جورج فلوید در 25 مه شعله ورتر شد، نشات گرفته است. رئیس پلیس سیاتل با برگزاری یک کنفرانس خبری شبانه خواستار برقراری صلح شد.

عوامل فدرال روز یکشنبه در آتلانتا صدمات وارد شده به ساختمان اداره مهاجرت و گمرک را که شنبه هدف قرار گرفت و شیشه هایش شکست، مورد ارزیابی قرار دادند. هیچ فردی در این رابطه بازداشت نشد. در بالتیمور هم گروهی متشکل از 100 معترض پیام های ضد پلیس روی ساختمان مرکزی پلیس نوشتند. نیروهای فدرال اما شنبه شب در پورتلند علیه صدها معترض از اسپری فلفل استفاده کردند.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6874

به "ناآرامی، خشم، اعتراض، گاز اشک آور و دستگیری: حکایت این روزهای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناآرامی، خشم، اعتراض، گاز اشک آور و دستگیری: حکایت این روزهای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید