نانو پوششی جدید برای بهبود عملکرد ماسک و فیلتر هوا تجاری سازی می گردد

به گزارش جعبه مهر، شرکت کوران بیوتک به دنبال تجاری سازی نوعی نانوپوشش برای مهار ویروس های موجود در قطرات معلق در هوا به وسیله قرارگیری بر روی فیلتر ها است.

نانو پوششی جدید برای بهبود عملکرد ماسک و فیلتر هوا تجاری سازی می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یکی از اساتید دانشگاه هوستون نانوپوششی ساخته که روی فیلتر ها قرار می گیرد. این نانوپوشش به فیلتر هوا اجازه می دهد تا قطرات موجود در هوا یا آئروسل های حاوی ویروس را به دام اندازد.

این پوشش با دریافت مایعاتی که ذرات ویروس را در خود محصور نموده اند، مانع از انتشار ویروس شده در حالی که هنوز به هوا اجازه می دهد تا به وسیله منافذ فیلتر عبور کند.

سیموس کوران، استاد رشته فیزیک هوستون به دلیل فعالیت های تجاری سازی خود در حوزه فناوری نانو بسیار مشهور است. وی در این باره گفت: این پوشش نانو به سیستم تهویه اجازه می دهد تا ویروس را در حین عملکرد روزانه فیلتر، از بین برده یا محدود کند.

نیک بنسون، مدیر ارتباطات وزارت خدمات اداری شهری ادامه داد: فیلتر های پوشش داده شده در حال حاضر در یک ساختمان عمومی در شهر نیویورک نصب شده اند. آن ها از نظر مناسب بودن فشار استاتیک آزمایش شده و امتیاز مثبتی گرفته اند.

متعادل سازی فیلتراسیون جریان هوا بر کیفیت هوای داخل ساختمان اثر بسیار مهمی دارد، چرا که با سرد شدن هوا، بسیاری از مردم ترجیح می دهند که در منازل یا فضا های بسته بمانند.

کوران تقریبا یک دهه با پوشش های ضدآب، معروف به پوشش های آبگریز کار نموده است. پوششی که او برای فیلتر های ساخته مبتنی بر آب بوده و برای دریافت ویروس در ذرات هوا طراحی شده است، بدون این که جریان هوا محدود گردد.

وی به وسیله شرکت کوران بیوتک (Curran Biotech) به دنبال تجاری سازی این پوشش است. کوران بیوتک روی پوشش های آبگریز پارچه تمرکز دارد. کوران شرکت دیگری به نام اینتگریکوت (Integricote) دارد که روی پوشش های بتن، چوب و سنگ تمرکز دارد.

در بهار سال جاری، کوران پوششی را برای ماسک ها ایجاد کرد، اما با انتشار اطلاعات بیشتر درباره سازوکار انتشار ویروس به وسیله قطرات، او به فکر ساخت فیلتر های جدید افتاد.

گفتنی است؛ پوشش آبگریز ایجاد شده توسط او می تواند ذرات ویروس موجود در قطرات معلق در هوا را مهار کند.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7768

به "نانو پوششی جدید برای بهبود عملکرد ماسک و فیلتر هوا تجاری سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانو پوششی جدید برای بهبود عملکرد ماسک و فیلتر هوا تجاری سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید