نخبه تبریزی:شرکت ها و سازمان ها هنوز از استارتاپ ها بیم دارند

به گزارش جعبه مهر، تبریز - خبرنگاران - جوان نخبه تبریزی با اشاره به ظرفیت های بالای کسب و کارهای نوپا موسوم به استارتآپ در برطرف نیازهای داخلی و حرکت به سوی خودکفایی گفت: با این حال، شرکت های بخش خصوصی و سازمان های دولتی در استفاده از خدمات استارتآپ ها هنوز دچار ترس و نگرانی هستند.

نخبه تبریزی:شرکت ها و سازمان ها هنوز از استارتاپ ها بیم دارند

محمود پرنده، دانشجوی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه تبریز و متولد 1370 که به عنوان نخبه در عرصه فناورهای ارتباطات و اطلاعات فعالیت دارد، پیروز به تهیه اپلیکیشن، طراحی وبسایت و بنیانگذاری استارتاپ شده است؛ وی همچنین با مساعدت دوستان دانشجویش شرکت فناوری اطلاعات راه اندازی نموده که در مرحله دانش بنیان شدن واقع شده است.

این جوان نخبه تبریزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران آغاز فعالیت هایش را از سال 1395 با یاری 2 نفر از دوستانش گفت و اضافه کرد: هم اکنون 11 نفر در این مجموعه در زمینه وبسایت نویسی و تهیه اپلیکیشن فعال هستند.

پرنده در خصوص اپلیکیشن طراحی شده توسط او و دوستانش گفت: کاربرد این اپلیکیشن که یک سال روی آن تحقیق و کار پژوهشی نموده ایم، در زمینه سیستم حضور و غیاب دانش آموزان، ثبت نمرات و فعالیت کلاسی دانش آموزان و در کل حذف سیستم کاغذی و ذخیره تمام اطلاعات دانش آموزان و ماندگاری دراز مدت آنهاست.

وی مزایای این اپلیکیشن را علاوه بر موارد ذکر شده برای مدارس، صرفه جویی در کاغذ و وقت و حفظ اسناد، صرفه جویی در وقت والدین و اطلاع آنها از وضعیت درسی و حضور و غیاب دانش آموزان بدون مراجعه به مدرسه ذکر کرد و اضافه کرد: اولیای دانش آموزان نیز با نصب این نرم افزار تمام فعالیت های فرزندان شان را بدون حضور در مدرسه رصد می نمایند.

جوان نخبه تبریزی در خصوص مزایای این اپلیکیشن در مقایسه با نمونه های خارجی گفت: مشابه این نرم افزار را قبلا هندی ها و چینی ها طراحی نموده اند، اما با سیستم آموزش و پرورش ما سازگار نیست و ضمناً نمونه طراحی شده شرکت ما بسیار جامع و کامل است و قابلیت ارتقا دارد.

پرنده، با بیان اینکه با اجرای این اپلیکیشن تمام نمرات دانش آموز از هر نقطه ای قابل ثبت و ذخیره است، گفت: در نظر داریم سیستم سرویس مدارس را هم به آن اضافه کنیم تا والدین از خانه تا مدرسه تمام فعالیت های دانش آموز را رصد نمایند.

وی زیرساخت های لازم برای اجرای این اپلیکیشن را اینترنت و گوشی همراه دانست که به آسانی حتی در مدارس روستایی نیز قابل اجراست و اضافه کرد: قصد داریم سال جاری اپلیکیشن طراحی شده مان را به صورت پایلوت در چند مدرسه اجرا کنیم که در صورت پیروزیت در تمام مدارس آذربایجان شرقی اجرا گردد.

جوان نخبه تبریزی موانع و مسائل فعالیت در عرصه استارتاپ ها را آشنا نبودن مدیران و سازمان ها با فناوری های جدید گفت و گفت: دولتی ها هنوز نگاه سنتی دارند و به خاطر بعضی قوانین دست مان بسته تر است و بخش خصوصی هم به خاطر بعضی قوانین هنوز اعتماد کاملی به استارتاپ ها ندارند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مسائل استارتآپ ها در راستا رشد، مقوله رزومه و اعتماد شرکت هاست، در حالی که این فناوری نوپاست و هنوز آن چنان شناخته شده نیست، با این حال در آینده بسیار نزدیک تمام فعالیت ها به تصرف استارتآپ ها در می آید.

پرنده، در خصوص طرح های دیگر نیز گفت: طرحی برای آلودگی هوا و سیستم پارکومتر داشتیم که به دلیل گران بودن سنسورها برای نصب و پایش داده ها، برای اجرایی شدن آن نیازمند حمایت نهادهای دولتی همچون شهرداری هستیم.

6132/518

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1552

به "نخبه تبریزی:شرکت ها و سازمان ها هنوز از استارتاپ ها بیم دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخبه تبریزی:شرکت ها و سازمان ها هنوز از استارتاپ ها بیم دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید