هیچ هواپیمایی نمی تواند از تور سامانه خلیج فارس فرار کند

به گزارش جعبه مهر، رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: توانستیم در باند فرکانس خیلی پایین، رادار راهبردی خلیج فارس را بسازیم که هیچ هواپیمای رادارگریزی نتواند از تور کشف این رادار، فرار کند.

هیچ هواپیمایی نمی تواند از تور سامانه خلیج فارس فرار کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم صمد آقامحمدی درباره رونمایی از دو سامانه جدید راداری خلیج فارس و مراقب افزود: این سامانه ها با بردهایی که دارند ویژگی متمایز و خاصی را برای دنیا و صنایع نظامی، ترسیم کردند.

  • بیشتر بخوانید:

تصاویر | مرکز محرمانه امنیت آسمان ایران اینجاست

تصاویر و ویژگی های سامانه های راداری جدید ارتش | خلیج فارس و مراقب رونمایی شدند

وی ادامه داد: در رادار خلیج فارس در فاصله 800 کیلومتر، هیچگونه هواپیمای رادارگریز و حتی موشک های بالستیک که از جو خارج و وارد می شوند نمی توانند از تور کشف این رادار فرار کند.

امیر سرتیپ آقا محمدی افزود: در حوزه رادار مراقب هم با توجه به اینکه این رادار، سامانه راداری کشف، شناسایی و رهگیر است با استفاده از فناوری های نوین و کشف سه بُعدی و قابلیت های ویژه این رادار در برد 400 کیلومتر با دقت و سرعت می توانیم 300 هدف را در آن واحد، با تجزیه و تحلیل کامل به شبکه پدافندی کشور ارائه دهیم.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پس از رونمایی از این دو رادارا می توانیم به صراحت اعلام کنیم که نیروی پدافند هوایی ارتش که قطب پژوهشی آن در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی است به عنوان سازمانی است که در لبه های دانش در حوزه مخابرات و رادار، در حرکت است.

وی افزود: با رونمایی از رادارهای خلیج فارس و مراقب می توانیم عنوان کنیم در حوزه نظامی هیچ گونه محدودیتی برای تولید هیچ گونه راداری نداریم.

امیر سرتیپ آقا محمدی افزود: رادار خلیج فارس مشابه خارجی ندارد، زیرا کشورهایی که در حوزه فرکانس پایین ورود کرده اند پیروز نبوده اند.

وی با بیان اینکه با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان و متخصصان نیروی پدافند هوایی ارتش آن ها را تولید کردیم، افزود: سازمان جهاد خودکفایی ارتباط تنگاتنگی با شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های تراز اول کشور و استادان خبره دارد.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5835

به "هیچ هواپیمایی نمی تواند از تور سامانه خلیج فارس فرار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ هواپیمایی نمی تواند از تور سامانه خلیج فارس فرار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید