کره جنوبی هم صدور ویزا برای ژاپنی ها را تعلیق کرد

به گزارش جعبه مهر، ایسنا نوشت: سئول بیان کرد صدور ویزا و معافیت آن برای ژاپن را در واکنش به محدودیت های اعمال شده از سوی توکیو برای شهروندان کره جنوبی در نظر گرفته است.

کره جنوبی هم صدور ویزا برای ژاپنی ها را تعلیق کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اقدامات از سوی دو کشور در پی نگرانی بابت گسترش کرونا ویروس به معنای دشمنی مجدد بین کره جنوبی و ژاپن است که سابقه آن به پیش از جنگ دوم جهانی باز می گردد.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اظهار داشت، ممنوعیت های اعمال شده صدور و معافیت ویزا از سوی کره جنوبی روز دوشنبه اجرایی می گردد و شامل روندهای ویژه ورود برای خارجی های غیر ژاپنی است که از این کشور قصد ورود به کره جنوبی را دارند.

در حال حاضر، ژاپنی ها می توانند برای 90 روز بدون ویزا وارد کره جنوبی شوند.

سئول پیشتر سفیر ژاپن را بابت اعلام اعتراض به تصمیم توکیو برای قرنطینه کردن اتباع کره جنوبی به مدت دو هفته احضار نموده بود.

ژاپن در میان 100 کشوری است که ممنوعیت هایی را برای مسافران از کره جنوبی بابت انتشار ویروس کرونا در این کشور وضع نموده است؛ بر اساس آمارها، در نتیجه این ویروس، 44 شهروند کره جنوبی جان باخته و 6593 تن نیز درگیر این ویروس هستند.

کانگ کیونگ وها، وزیر خارجه کره جنوبی نیز به سفیر ژاپن گفت: اگر دولت توکیو از این تصمیم در قرنطینه کردن مسافران کره جنوبی دست بر ندارد، ما کاری جز انجام اقدامات مقابله ای شامل ممنوعیت سفر برای شهروندان ژاپنی نداریم.

سئول همچنین مراتب اعتراض خود را به سنگاپور و ویتنام بابت انجام اقدامات مشابه ژاپن ابراز داشته است.

پس از ملاقات اوایل روز آدینه در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، شورای امنیت ملی این کشور اظهار داشت، توکیو از جانب جامعه بین الملل بابت واکنش منفعلانه اش به گسترش این ویروس با عدم اعتماد روبروست.

گسترش این ویروس نگرانی هایی را درباره این مساله به وجود آورده که آیا توکیو می تواند میزبان بازی های المپیک در تابستان امسال میلادی باشد.

310311

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5088

به "کره جنوبی هم صدور ویزا برای ژاپنی ها را تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی هم صدور ویزا برای ژاپنی ها را تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید